Τη δεκαετία του 1960, τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης είχαν την τιμητική τους. Θεωρούνταν πολύ της μόδας, ενώ διαρκώς «ξεφύτρωναν» το ένα μετά το άλλο στις διάφορες περιοχές της Αθήνας. Οι θαμώνες όχι μόνο διασκέδαζαν μέχρι πρωίας χορεύοντας και πίνοντας, αλλά έκαναν θραύση σπάζοντας εκατοντάδες πιάτα.
Η κατάσταση είχε πάρει διαστάσεις επιδημίας. Από μια στατιστική της εποχής προέκυπτε ότι το 1968 στην Αθήνα είχαν σπάσει 200 χιλιάδες πιάτα, κόστους από 15 έως 50 δραχμές το καθένα. «Το βάρος των πιάτων ήταν περίπου τόσο, όσο μιας μικρής πολυκατοικίας μαζί με τους ενοίκους της», σημείωνε η στατιστική, σε μια προσπάθεια του τύπου να δείξει το μέγεθος της υπερβολής.
Για να περιοριστεί η «κακή» συνήθεια, το ελληνικό κράτος αποφάσισε να θεσπίσει νόμο σύμφωνα με τον οποίον θα απαγορευόταν ρητώς η θραύση των πιάτων στα κέντρα διασκέδασης. Τα σερβίτσια θα χρησιμοποιούνταν μόνο για φαγητό. Η ποινή για όποιον παραβίαζε το νόμο ήταν φυλάκιση 6 μηνών, αν και είναι άγνωστο αν εφαρμόστηκε ποτέ.
Όταν έγινε ευρέως γνωστό ότι επρόκειτο να θεσπιστεί και να εφαρμοστεί ο συγκεκριμένος νόμος εντός ολίγων ημερών, οι θαμώνες εκμεταλλεύτηκαν τις τελευταίες βραδιές ελευθερίας και έδωσαν ρεσιτάλ σπασίματος πιάτων.
Σύμφωνα με έρευνα, σε γνωστό νυχτερινό κέντρο της πρωτεύουσας σπάστηκαν μόλις σε μια νύχτα 2.400 πιάτα, με το βάρος τους να ξεπερνάει τα 200 κιλά συνολικά.
Οι εικόνες από την Αθήνα όπου θαμώνες και διάσημοι πελάτες τα έσπαγαν ήταν συνηθισμένη και ενοχλούσε τους μουσικούς που κινδύνευαν από τα θραύσματα. Ειδικά οι παλιοί τραγουδιστές έχουν να διηγηθούν πολλές ιστορίες που κατέληξαν σε επιπόλαιους τραυματισμούς.
Ο Ωνάσης έσπαγε όλο το απόθεμα του μαγαζιού και οι ξένοι που βίωναν το Athens by night έκαναν και αυτοί την πλάκα τους. Η κόρη του Σαρλώ, η Ζόζεφιν Τσάπλιν επισκέφθηκε το καλοκαίρι του 1968 στην Ελλάδα με τον αρραβωνιαστικό της και τα…έκαναν λίμπα σε νυχτερινό κέντρο της Αθήνας. Δεν ήταν παρά μία από τους πολλούς διακεκριμένους τουρίστες που ήρθαν στην πόλη για να ζήσουν από κοντά το μύθο που έχτισε στο διεθνές τζετ σετ η νυχτερινή Αθήνα των 60ς.