Νοέμβριος 2017

Η μηλιά του… Νεύτωνα!

Η ιστορία του Ισαάκ Νεύτωνα και η πτώση του μήλου είναι ένα από τα πιο διάσημα “ανέκδοτα” στην επιστήμη. Ο νεαρός Ισαάκ Νεύτωνας κάθισε κάτω από μια μήλα στο κήπο του όταν ένα φρούτο έπεσε στο κεφάλι του, και με το ξαφνικό χτύπημα… ταρακουνήθηκε το μυαλό του και ανακάλυψε τη θεωρία της βαρύτητας. Ο πρώτη γραπτή πηγή για το περιστατικό του μήλου εμφανίζεται στις σημειώσεις του John Conduitt, ο οποίος ήταν βοηθός του Ναύτωνα στο βασιλικό νομισματοκοπείο και σύζυγος της ανιψιάς του. Το 1726, το έτος θανάτου του Νεύτωνα, ο John Conduitt περιέγραψε το γεγονός:

Αν οι Γερμανοί καθόριζαν τον κόσμο…

Τρελαίνονται στην ακαταστασία αλλά και στην «αταξία», ενώ πρεσβεύουν την οργάνωση, την τάξη και την πειθαρχία. Όλα πρέπει να βρίσκονται στη σωστή τους θέση και πάντα στη σειρά. Τίποτα δεν πρέπει να ξεφεύγει ούτε στο ελάχιστο από τη… γραμμή. Αν λοιπόν οι Γερμανοί είχαν τη δύναμη να εξουσιάζουν τα πάντα στον κόσμο, τότε ίσως αυτός να ήταν κάπως έτσι…

Ολλανδός έχει βρει 1.200 μπουκάλια με μηνύματα

Το να αφήνεις ένα μήνυμα σε ένα μπουκάλι είναι ίσως από τους πιο απίθανους τρόπους για να κάνεις μια κοινωνική επαφή. Αλλά για έναν Ολλανδό, η αγάπη του για τη συλλογή αυτών των μηνυμάτων τού επέτρεψε τρόπον τινά να γνωρίσει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Ο Wim Kruiswijk έχει συγκεντρώσει τα τελευταία 34 χρόνια 1.200 μηνύματα σε μπουκάλια.

Νέο είδος εντόμου ανακαλύφθηκε στην Κοιλάδα των Πεταλούδων

Ένα νέο είδος εντόμου ανακαλύφθηκε στην Κοιλάδα των Πεταλούδων, στη Ρόδο, με τους επιστήμονες να του χαρίζουν το όνομα «Ovaliptila Rhodos».

Το έντομο, είδος γρύλου, εντοπίστηκε από τον βιολόγο Σωτήρη Αλεξίου και εστάλη για μελέτη στην Αγία Πετρούπολη, όπου ο Ρώσος επιστήμονας Αντρέι Γκορότσοφ απεφάνθη πως πρόκειται για νέο είδος.

Πρόκειται για νυκτόβιο έντομο το οποίο προτιμά το υγρό οικοσύστημα των Πεταλούδων και δεν έχει καταγραφεί αλλού στον κόσμο.

Πώς μπορείς να καταλάβεις αν το κρασί έχει χαλάσει

Έχεις στο ψυγείο μισό μπουκάλι κρασί που δεν θυμάσαι πότε το άνοιξες; Πριν το δοκιμάσεις για να καταλάβεις αν έχει ξινίσει, σου λέμε ότι υπάρχει ένας άλλος τρόπος για να το καταλάβεις χωρίς να... ριψοκινδυνεύσεις.

α) Έλεγξε το χρώμα:
Στα κόκκινα κρασιά το χρώμα τους ξεθωριάζει όταν έχουν χαλάσει, ενώ στα λευκά η απόχρωση γίνεται πιο σκούρα. Σε κάθε περίπτωση, αν δεις οποιοδήποτε κρασί να έχει πάρει καφέ απόχρωση, μην δοκιμάσεις να το σερβίρεις στο ποτήρι!